Logo szkoly

Galeria
WYCIECZKI - ROK SZKOLNY 2019/2020

ZIMOWE OSTATKI

W ostatnim tygodniu lutego klasa 7b i żeński sekstet z 7a wybrały się na lodowisko do Pszowa. Pogoda dopisała, tafla lodu była równo wypolerowana , a umiejętności naszych uczniów rewelacyjne. Dwie godziny na wspólnej zabawie minęły błyskawicznie. Opiekę nad uczniami (oczywiście na lodzie) sprawowały panie R. Gronik, A. Chrapkiewicz i M. Reclik.

SP1 RYBNIK - WYCIECZKA - LODOWISKO

/6 marca 2020 r./

KULIG – WISŁA CZARNE

W poniedziałek 3 lutego klasy 1b, 2a, 3a wraz z opiekunami Aleksandrą Wojtas – Plisz, Agnieszką Kolarczyk, Karoliną Król, Barbarą Gawliczek – Krząkałą, Ewą Kopel i Katarzyną Klimek pojechały na kulig do Wisły Czarne. Mimo zimowej aury, śnieg nam nie dopisał, ale nie było to żadną przeszkodą. Na wozach zaprzęgniętych w koniki, wzdłuż Białej Wisełki dotarliśmy do góralskiej chaty. Tam czekała na nas kiełbaska z grilla z chlebem i gorącą herbatką. Kiedy nabraliśmy siłrozpoczęliśmy tańce w rytmie góralskiej muzyki.  Później konie zwiozły nas z góry na parking i autobusem pojechaliśmy do centrum Wisły. Mieliśmy czas, aby kupić pamiątki i w kawiarni pokosztować różnych słodkości. Z wycieczki wróciliśmy bardzo zadowoleni.

WYCIECZKA - SP1 RYBNIK - WISŁA CZARNE

/13 luty 2020 r./

WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK

W dniu 27 listopada klasy 1b, 3b i 3c wybrały się na wycieczkę do Miechowa. W tym małym miasteczku znajduje się bardzo ciekawe miejsce - Fabryka Bombek.  W czasie pobytu w tym miejscu mogliśmy poznać ciekawą, choć również bardzo ciężką pracę ludzi, którzy ręcznie wytwarzają bombki choinkowe. Krok po kroku zaznajamialiśmy się z wytwarzaniem ozdób, które wieszamy na naszych bożonarodzeniowych choinkach.
Mieliśmy również możliwość zakupu ozdób w znajdującym się przy fabryce sklepiku.
Najbardziej zapamiętamy jednak chwile, kiedy każdy z nas dostał bombkę, którą własnoręcznie pomalowaliśmy, ozdobiliśmy i zabraliśmy ją ze sobą do domu, aby móc powiesić ją na naszym świątecznym drzewku.

SP1 RYBNIK WYCIECZKI

/13 grudnia 2019 r./

ZACZAROWANA DOROŻKA, ZACZAROWANY DOROŻKARZ, ZACZAROWANY KOŃ

Wszystko to można było spotkać w jeden z ostatnich słonecznych dni w Krakowie. To właśnie tam wybrała się na wycieczkę klasa 7b. Uczniowie przemierzyli całą Drogę Królewską od Bramy Floriańskiej aż do Wawelu. Po drodze obejrzeli i poznali historię ważnych dla dawnej stolicy Polski ludzi oraz miejsc. Zwiedzili Muzeum pod Rynkiem, gdzie oprowadzeni przez miłą przewodniczkę, poznali życie średniowiecznego grodu. W promieniach zachodzącego słońca podziwiali Wawel, dziedziniec i katedrę. Na koniec odwiedzili wawelskiego smoka, który specjalnie dla nich zionął ogniem. Pamięć o odwiedzonych miejscach i poznane historie na pewno na długo pozostaną w pamięci uczestników. W wyjeździe towarzyszyła klasie czwórka kolegów z 6b, a opiekę sprawowały panie Bogumiła Bąkowska, Patrycja Moszczyńska i Mariola Reclik.

WYCIECZKI SP1 RYBNIK

/19 listopada 2019 r./

WYCIECZKA KLASY 2A I 3A DO OJCOWSKIEGO PARKU NARODOWEGO

,,Jesienne chmury znów pędzi wiatr
w dalekie strony, w daleki świat
Zielone drzewa, które chroniły nas
w żółte kolory zamienił czas”

W pierwszy dzień jesieni klasy 2a i 3a wraz z paniami Agnieszką Kolarczyk, Karoliną Król, Barbarą Gawliczek-Krząkała oraz Ewą Kopel wybrały się na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzania groty Łokietka. Pani przewodnik opowiadała historię powstania groty oraz legendę związaną z jej nazwą. Nastepnym punktem wycieczki było przejście szlakiem do Bramy Krakowskiej, zobaczenie źródełka miłości i spacer doliną Prądnika do centrum Ojcowa. Tam mieliśmy czas, aby kupić pamiątki i trochę odpocząć. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie zamku w Pieskowej Skale oraz zobaczenie Maczugi Herkulesa. Podczas wędrówki pani przewodnik opowiadała nam kolejne legendy związane z tym miejscem. Dopisała nam również pogoda i humory. Wycieczka była bardzo ciekawa. Wróciliśmy do domu zmęczeni, ale zadowoleni.

WYCIECZKA SP1 RYBNIK

Równy Start w Przyszło?ć
KAPITAŁ LUDZKI
PORTAL MIASTA RYBNIK
Szkola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 1 im. Janusza Korczaka w Rybniku